Facebook

Ćwiczenia mięśni Kegla

W świecie, w którym non-stop jesteśmy atakowane czynnikami negatywnie wpływającymi na nasze zdrowie, coraz większą uwagę przykuwamy do odpowiedniego dbania o siebie. Chodzimy na jogę, taniec, jeździmy na rowerach i uprawiamy inne ciekawe sporty. Robimy regularnie cytologię, sprawdzamy stan zębów, szczepimy się przeciwko grypie. Z bólem serca odmawiamy sobie pizzy i hamburgerów, zastępując je własnoręcznie uprawianymi kiełkami i marchewką ze sklepu z organiczną żywnością.

Skoro tak wiele czasu, energii i pieniędzy poświęcamy zdrowiu i sprawności fizycznej i psychicznej, dlaczego nie zrobić tego samego dla polepszenia naszego życia seksualnego? Jest takie bardzo proste ćwiczenie, które wspaniale wzmacnia mięśnie Kegla znajdujące się w pochwie. Jak je ćwiczyć i po co dowiesz się z naszego artykułu.

Znawca kobiet, pan Kegel

Mięśnie Kegla swoją nazwę zawdzięczają lekarzowi Arnoldowi Keglowi, który w latach 40-tych XX wieku zaprojektował serię ćwiczeń służących wzmocnieniu mięśnia łonowo-guzicznego (nazywanego również mięśniem dna miednicy). Jest to mięsień, który podtrzymuje od dołu narządy w jamie brzusznej. Jeśli chcesz go zlokalizować, to najłatwiej zrobić to w trakcie siusiania. Jeśli wstrzymasz na chwilę strumień moczu, to używasz do tego właśnie mięśni Kegla.

Praca nad mięśniami Kegla jest wspaniałym ćwiczeniem, które każdej kobiecie może przynieść wiele korzyści:

  • ułatwia poród (minimalizuje również konieczność nacinania krocza w trakcie porodu),
  • pozwala na szybszy powrót do sprawności seksualnej po porodzie,
  • zapobiega wysiłkowemu nietrzymaniu moczu,
  • zapobiega opuszczaniu się i wypadaniu narządów rodnych,
  • ułatwia osiąganie orgazmu pochwowego,
  • daje większą świadomość własnego ciała i tego, co sprawia nam przyjemność,
  • pozwala czerpać więcej satysfakcji z seksu również mężczyznom (w trakcie stosunku penis jest mocniej i caiśniej objemowany przez pochwę).

Ćwiczenia czas zacząć

Nie ma górnej ani dolnej granicy wieku dla rozpoczęcia ćwiczeń mięśni Kegla. Oczywiście najbardziej na ich wyćwiczeniu mogą skorzystać osoby dorosłe ale pediatrzy zalecają te ćwiczenia również dzieciom, które moczą się w nocy. Tak naprawdę każdy moment będzie dobry.
Niezależnie od tego czy dopiero rozpoczynasz życie seksualne, czy jesteś już doświadczona w tych sprawach, czy właśnie zaszłaś w ciążę albo jesteś już dojrzałą kobietą przechodzącą właśnie okres menopauzy, możesz zacząć ćwiczyć mięśnie dna miednicy choćby dzisiaj. Jedynym ograniczeniem jest czas potrzebny na zauważenie pierwszych rezultatów. Ćwicząc regularnie, pierwsze wyniki powinnaś uzyskać średnio po trzech tygodniach.

Jak ćwiczyć? Napnij mięśnie Kegla (tak, jakbyś chciała powstrzymać siusiu ale rób to "na sucho") na 5 sekund. Odpuść i po chwili znowu napnij. Zacznij od 5 powtórzeń i zwiększaj systematycznie ich ilość do 25. W trakcie napinania mięśni staraj się nie wstrzymywać oddechu i nie napinać mięśni brzucha i pośladków.

Drugie ćwiczenie nazywane jest potocznie "windą". Wyobraź sobie, że w Twojej pochwie znajduje się winda :), którą musisz wciągnąć do góry tylko za pomocą siły własnych mięśni. Napinaj mięśnie i podciągaj je do góry wobrażając sobie, że winda wjeżdża na kolejne piętra. Jak dojedzie do góry, spuść windę w dół, odpocznij sekundę i powtórz ćwiczenie. Przy tym ćwiczeniu również zacznij od 5 powtórzeń i zwiększaj ich ilość. Staraj się również, żeby z czasem widna wjeżdżała na coraz wyższe piętro.

Ćwicz codziennie, najlepiej kilka razy w ciągu dnia. Możesz wykonywać jedno z powyższych ćwiczeń albo obydwa na zmianę.

Ćwiczenia są tak proste i niewidoczne, że możesz je robić praktycznie w każdej sytuacji. Ćwicz jedząc rano śniadanie, jadąc do pracy, stojąc w kolejce, siedząc przed telewizorem czy czytając ten artykuł :). Każda pozycja będzie dobra - siedząca, stojąca, leżącą. Najlepiej będzie jeśli ćwiczenia wejdą Ci w nawyk i będziesz je wykonywała każdego dnia. Pamiętaj, że mięśnie, które nie są ćwiczone, znowu mogą się osłabić, dlatego nie przerywaj ćwiczeń po zauważeniu pierwszych rezultatów.

Mali pomocnicy

Jeśli chcesz ułatwić sobie ćwiczenia i przyspieszyć osiągnięcie pierwszych rezultatów możesz do ćwiczeń mięśni Kegla używać kulek gejszy. Po pierwsze mając w pochwie przedmiot, na którym możesz zaciskać mięsień, łatwiej będzie Ci ten mięsień namierzyć. Po drugie trzymanie kulek w pochwie powoduje złudne uczucie ich wypadania, przez co automatycznie napinasz mięśnie próbując uniemożliwość kulkom wydostanie się na zewnątrz. Poza tym obijanie się kulek o ścianki pochwy w trakcie ruchu dodatkowo stymuluje i wzmacnia mięśnie.

Kulki gejszy, to nie tylko mali intymni sprzymierzeńcy w staraniach o zachowanie kondycji seksualnej. Mogą przynieść Ci subtelną rozkosz ale to już temat na następny artykuł :).

A teraz... napinamy mięsień, czekamy 10 sekund i puszczamy.

Ania

Polecane produkty